PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ
WRZESIEŃ
Tematy tygodniowe:
1. W przedszkolu.
2. Moja miejscowość.
3. Ja, ty i środowisko.
4. Dary jesieni.
Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:
Posługiwanie się imionami kolegów.
Rozwijanie sprawności fizycznej.
Aktywne uczestniczenie w zabawach z grupą.
Kształtowanie umiejętności współpracy w zabawie.
Stosowanie się do umów i reguł w zabawach.
Rozwijanie sprawności grafomotorycznej.
Przestrzeganie zasad bezpiecznej zabawy na świeżym powietrzu.
Posługiwanie się pojęciami oznaczającymi nastrój i emocje.
Kształtowanie umiejętności określania nastroju na podstawie mimiki i mowy ciała.
Kształtowanie umiejętności dokonywania oceny sytuacji i zachowania.
Kształtowanie percepcji słuchowej – wyróżnianie i przeliczanie wyrazów i sylab w zdaniu.
Kształtowanie myślenia logicznego.
Przygotowanie dzieci do posługiwania się pojęciami dotyczącymi wielkości.
Rozwijanie ekspresji twórczej.
Kształtowanie umiejętności pracy w małych zespołach.
Rozwijanie umiejętności językowych – poprawne wypowiadanie się pod względem logicznym i gramatycznym. Kształtowanie słownika dzieci.
Rozpoznawanie i nazywanie elementów na podstawie definicji – rozwiązywanie zagadek.
Rozwijanie zainteresowania czytaniem.
Rozwijanie spostrzegawczości – uzupełnianie brakujących elementów w rysunku.
Kształtowanie nawyku odkładania zabawek na miejsce.
Przygotowanie dzieci do rozpoznawania i nazywania zmysłów. Rozwijanie doznań sensorycznych.
Rozwijanie ciekawości poznawczej.
Kształcenie umiejętności właściwego i dokładnego mycia rąk.
Rozwijanie ekspresji i wrażliwości muzycznej.
Kształcenie umiejętności przeliczania i kategoryzowania. Rozwijanie umiejętności kontynuowania i układania prostych rytmów.