Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
-
poznanie nowej wartości „cierpliwość”,
-
rozpoznanie i nazwanie sytuacji, w których trzeba być cierpliwym,
-
kształtowanie pozytywnych cech charakteru,
-
rozwijanie umiejętności komunikacyjnych,
-
wdrażanie do cierpliwego czekania na swoją kolej podczas zabaw,
-
poznanie zjawisk zwiastujących nadejście zimy,
-
doskonalenie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
-
rozwijanie umiejętności uważnego słuchania ze zrozumieniem,
-
zachęcanie do kulturalnego wypowiadania się – nieprzerywania wypowiedzi kolegom/koleżankom,
-
poznanie wyglądu różnych płatków śniegowych,
-
kształtowanie umiejętności spostrzegania,
-
nauka radzenia sobie z szybkim podejmowaniem decyzji,
-
poznanie struktury utworu muzycznego (piosenki),
-
rozwijanie wrażliwości muzycznej,
-
rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości słuchowej,
-
nauka rozpoznawania części piosenki (zwrotka, refren),
-
poznanie sposobów ochrony przed zimnem,
-
wzbogacanie słownictwa związanego z częściami odzieży,
-
rozwijanie słuchu fonetycznego,
-
poszerzanie doświadczeń plastycznych,
-
zachęcanie do dbania o własne zdrowie poprzez pamiętanie o odpowiednim ubiorze,
-
poznawanie sytuacji, w których wymagana jest cierpliwość,
-
kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
-
rozwijanie cierpliwości,
-
poznawanie ptaków pozostających w naszym kraju na zimę,
-
wzbogacanie słownika czynnego,
-
zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy,
-
poszerzanie wiedzy na temat ptaków i ich nawyków żywieniowych,
-
kształtowanie postawy aktywnego poszukiwania wiedzy,
-
rozwijanie logicznego myślenia i umiejętności klasyfikowania,
-
wzmacnianie wiary we własne możliwości,
-
poznanie wybranych piosenek z repertuaru dziecięcego,
-
kształtowanie umiejętności wokalnych i poczucia rytmu,
-
rozwijanie tężyzny fizycznej,
-
wzmacnianie poczucia własnej wartości,
-
poznanie sposobu systematyzowania nabytych wiadomości w formie plakatów,
-
rozwijanie umiejętności budowania spójnej logicznie wypowiedzi na zadany temat,
-
rozwijanie umiejętności radzenia sobie w sytuacji stresowej,
-
poznanie pojęcia „dobroczynność” na podstawie różnych przykładów,
-
rozwijanie mowy komunikatywnej i myślenia przyczynowo-skutkowego,
-
wzbogacanie wiedzy na temat czynności związanych z przygotowaniami do świąt Bożego Narodzenia,
-
rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
-
budowanie wiary we własne siły poprzez aktywny udział w zajęciach,
-
wzbogacanie wiedzy przyrodniczej,
-
rozwijanie umiejętności rozpoznawania drzew iglastych i ich szyszek,
-
budowanie dobrej atmosfery w grupie rówieśniczej poprzez podejmowanie wspólnych działań,
-
poznanie świątecznych piosenek z repertuaru dziecięcego,
-
ukazanie piękna utworów muzycznych opowiadających o świętach Bożego Narodzenia,
-
poznanie roli światła w życiu człowieka i nazw różnych urządzeń wytwarzających światło,
-
rozwijanie percepcji słuchowej,
-
rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych ruchów rąk,
-
poznanie dobroci jako wartości niosącej szczęście innym,
-
kształtowanie postawy życzliwości,
-
rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i wyciągania wniosków,
-
ukazanie mocy jaką ma dobroć płynąca prosto z serca,
-
poznawanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia,
-
rozwijanie mowy,
-
uwrażliwienie na piękno przeżywania świąt w gronie rodzinnym,
-
poznanie sposobu mierzenia różnych przedmiotów,
-
wdrażanie do zgodnej współpracy podczas wykonywania zadań,
-
poznanie różnych sytuacji, w których składamy sobie życzenia,
-
rozwijanie wyobraźni i poczucia estetyki.